De meest gestelde vragen / FAQ Kerstpakketonline.nl
Op deze pagina vindt u antwoorden op veelgestelde vragen met betrekking tot de producten en/of diensten van Kerstpakketonline.nl
Kijk goed of uw vraag hier tussen staat, het is de snelste manier om het antwoord op uw vraag te vinden.
Staat uw vraag er niet bij of wilt u meer informatie, neem dan contact op met onze klantenservice.
1: Vragen over bestellen
1.1 Vanaf wanneer is het mogelijk om te bestellen?
Zodra onze collectie op de website staat is het mogelijk om uw bestelling te plaatsen. Onze collectie staat doorgaans medio juli/augustus op de website en is vanaf dan te bestellen.
1.2 Is het mogelijk om minder dan 10 stuks te bestellen?
Ja, afhankelijk van het pakketnummer is het mogelijk om minder dan 10 stuks te bestellen. Het aantal kunt u handmatig ingeven in het hokje bij de bestelbutton. De pakketten worden in de regel op pallet en per vrachtauto getransporteerd. Desgewenst kunnen wij deze ook verzenden met de pakketdienst. Let wel; alle risico's met betrekking tot een te late levering, breuk, beschadiging en andere verantwoordelijkheden zijn voor rekening van de opdrachtgever.
1.3 Plaats ik bij het bestellen van pakketten, direct een order?
Nee, de bestelling komt bij ons binnen en wordt gecontroleerd op beschikbaarheid. Zonder tegenbericht vanuit onze zijde wordt de bestelling automatisch omgezet naar een definitieve order.
1.4 Is mijn aanvraag in goede orde ontvangen?
Na het indienen van uw aanvraag ontvangt u van ons een bevestigingsmail. Hierin staat dat uw aanvraag in goede orde is ontvangen. Let op dat deze e-mail niet in uw spambox terecht komt.
1.5 Hoe lang duurt het voordat ik een overzicht van mijn bestelling ontvang?
Na het succesvol doorlopen van alle stappen in de winkelwagen, ontvangt u binnen 5 minuten een overzicht van uw bestelling in de mailbox.
1.6 Wat is de uiterste besteldatum voor kerstpakketten?
Hoewel wij geen officiële deadline hanteren raden wij u aan om uw bestelling zo spoedig mogelijk aan ons door te geven. De uiterste besteldatum is afhankelijk van de voorraad en de ruimte in de transportplanning. Dichtbij de kerstdagen kan het moeilijk zijn om nog (grote) bestellingen aan te nemen vanwege de voorraad alsmede de drukte in de transportplanning.
1.7 Zijn alle kerstpakketten op voorraad, die op de website niet op 'uitverkocht' staan?
In principe zijn de kerstpakketten op voorraad, tenzij er 'uitverkocht' bij staat. Naarmate het seizoen vordert en de voorraad krimpt kan het echter voorkomen dat er niet voldoende voorraad is om aan uw aanvraag te voldoen. Ook daarom adviseren wij u vroeg in het seizoen te bestellen. Uiteraard brengen wij u er onmiddellijk van op de hoogte wanneer er onvoldoende voorraad van een product is. Heeft u het bedrag dan al overgeboekt naar ons, dan zullen wij dit uiteraard direct terugboeken.
1.8 Levert Kerstpakketonline ook in België?
Ja, wij leveren ook in België. Kosten voor transport kunt u vinden op de pagina '
Bezorgen & Kosten'.
1.9 Kan ik als particulier ook bij Kerstpakketonline.nl bestellen?
Ja, ook particulieren kunnen bestellen in onze webshop. Wij beslissen dan in overleg met u de bezorgmethode (pakketdienst of pallettransport), omdat het hierbij vaak om minder grote aantallen gaat.
2: Vragen over de bezorging
2.1 Kan ik het tijdstip van levering zelf kiezen?
Het is niet mogelijk om een tijdstip van levering te kiezen. Wel kunt u zelf de gewenste leverdatum aangeven en ook kunt u kiezen voor een tijdlevering. Hiermee ontvangt u de pakketten voor 11.00 uur 's ochtends. Hier zitten kosten aan verbonden en vindt u terug op de pagina '
Bezorgen en Kosten'.
2.2 Wordt er rekening gehouden met openingstijden van bedrijven?
Kerstpakketonline.nl levert tussen 08.00 en 18.00 uur en dus ook wanneer de meeste bedrijven open zijn. Met bijzondere of specifieke openingstijden kunnen wij helaas geen rekening houden. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om ervoor te zorgen dat er tussen 08.00 en 18.00 uur op de datum van levering iemand aanwezig is om de bestelling in ontvangst te nemen. Laat onze chauffeur a.u.b. niet voor een gesloten deur staan! Als onze chauffeur op een later tijdstip terug moet komen kunnen hier kosten aan verbonden zitten.
2.3 Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?
Wij leveren op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur. Bij het plaatsen van uw bestelling kunt u een voorkeur voor een bepaald dagdeel aangeven (ochtend of middag), maar wij garanderen deze voorkeur niet. Het is aan u om ervoor te zorgen dat iemand de levering in ontvangst kan nemen. Als onze chauffeur op een later tijdstip terug moet komen kunnen hier kosten aan verbonden zitten.
2.4 Op welk dagdeel wordt mijn bestelling geleverd?
Bij het plaatsen van uw bestelling kunt u kiezen voor een tijdzending. Buiten deze tijdzending kunnen wij helaas niet aangeven hoe laat de pakketten geleverd worden. Onze chauffeurs leveren op werkdagen tussen 08.00 - 18.00 uur.
2.5 Bezorgt Kerstpakketonline.nl ook op huisadressen?
Het is mogelijk om uw bestelling huis-aan-huis op individuele adressen te laten bezorgen. Kerstpakketonline maakt hiervoor gebruik van een externe pakketdienst. Voor deze dienst gelden andere tarieven en zijn alle mogelijke risico's voor de opdrachtgever. Zie ook onze pagina '
Bezorgen en Kosten'.
2.6 Kan ik na het plaatsen van de bestelling de leverdatum nog wijzigen?
Wanneer de transportplanning het toe laat, is het geen probleem om de leverdatum nadat de bestelling is geplaatst nog te wijzigen. Dit moet wel in goed overleg met onze klantenservice.
2.7 Is het ook mogelijk om mijn bestelling zelf op te halen?
In principe kunt u uw bestelling ook zelf ophalen bij ons magazijn. Dit is wel afhankelijk van de drukte in het magazijn en gebeurt enkel in goed overleg. Wij kijken dus per situatie naar de mogelijkheden om een bestelling zelf te laten ophalen.
2.8 Kan een bestelling ook op meerdere vestigingen geleverd worden?
Indien gewenst is het mogelijk om op meerdere vestigingen in Nederland en België te leveren. Hier kunnen echter wel extra transportkosten aan verbonden zitten. Hier brengen wij u uiteraard vooraf van op de hoogte. De kosten van transport vindt u dan ook duidelijk terug in de offerte. Lees altijd ook even de pagina '
Bezorgen en Kosten'.
3: Vragen over de kostenberekening
3.1 Hoeveel bedragen de transportkosten voor leveringen in België?
Voor leveringen in België rekenen wij 64,95 euro (excl. btw) als de standaard transportkosten (per pallet). Zie ook onze pagina '
Bezorgen & Kosten'.
3.2 Hoeveel bedragen de kosten voor een express levering?
Met een express zending kunt u uw bestelling vóór een bepaald tijdstip laten bezorgen. Hiervoor rekenen wij extra kosten bovenop de standaard transportkosten. Met onze tijdzending wordt de bestelling voor 11.00 uur geleverd. De extra kosten hiervoor bedragen € 25,00 exclusief BTW.
4: Vragen over de betaling
4.1 Is achteraf betalen mogelijk?
Achteraf betalen is mogelijk, maar dan wel middels officiële bankgarantie. U geeft ons dan via een bank de zekerheid dat u aan uw financiële verplichting zult voldoen. Eventuele kosten voor deze bankgarantie zijn voor de opdrachtgever. Lees ook de pagina '
Betalen'.
4.2 Wanneer dient een bestelling betaald te worden?
In de winkelwagen kunt u kiezen voor verschillende betaalmethoden. Bij overboeking ontvangt u van ons een betaal link die een bepaalde tijd geldig is. Het totaalbedrag inclusief BTW dient altijd 5 dagen voor de leverdatum bij ons binnen te zijn. Hier vindt u meer informatie over '
Betalen'.
4.3 Hoe wordt de factuur verstuurd?
Wij versturen alle facturen per e-mail. De factuur ontvangt u per e-mail in pdf-formaat na het voldoen van de betaling. Kerstpakketonline.nl denkt aan het milieu en maakt geen gebruik meer van papieren versies die per post verstuurd worden.
5: Vragen over de (online) presentatie en de inhoud
5.1 Komt het kerstpakket overeen met de foto op de website?
De foto die op de website staat afgebeeld is een foto van het werkelijke pakket. Uw pakket zal er dus hetzelfde uitzien.
5.2 Hoe wordt het aantal artikelen in een pakket berekend?
Het totaal aantal artikelen wordt geteld; ook de doos telt mee. De prijs van de doos heeft namelijk invloed op de verkoopprijs van het pakket. Tevens worden noemenswaardige artikelen die samen verpakt zitten, afzonderlijk geteld als losse eenheden.
5.3 Kan ik wijzigingen maken in de samenstelling van een pakket?
Wanneer u speciale wensen heeft met betrekking tot de samenstelling van een kerstpakket en u heeft in onze webshop niet gevonden waarnaar u op zoek bent, dan is het mogelijk om een wijziging aan te brengen in een bestaande samenstelling. Dit is enkel mogelijk bij een afname van minimaal 100 stuks en is afhankelijk van de drukte in ons inpakmagazijn. Dit geschiedt enkel in goed overleg met onze klantenservice.
5.4 Zijn de prijzen in de webshop inclusief of exclusief btw?
In de webshop staan de prijzen zowel exclusief als inclusief BTW vermeld.
6: Klachten
6.1 Hoe kan ik een klacht indienen?
Mocht u onverhoopt een klacht hebben, dan kunt u deze bij ons indienen via de e-mail, de live-chat of de telefoon. Uw klacht wordt daarna in behandeling genomen.
6.2 Een product uit mijn pakket blijkt in gebreken te zijn. Wat moet ik nu doen?
Wanneer een product niet in perfecte staat verkeerd kunt u hiervan een melding maken bij onze klantenservice. Wij kijken dan samen met u naar een oplossing.
7: Overige vragen
7.1 BTW op kerstpakketten en de belastingregels?
Afhankelijk van de samenstelling is een kerstpakket belast met zowel 9% als 21% btw. Non-food artikelen zijn belast met 21% en food artikelen zijn belast met 9% btw. De fiscale regelingen rondom de kerstpakketten vindt u
hier.
7.2 Kan ik bij Kerstpakketonline.nl ook een brochure aanvragen?
Nee, onze volledige collectie is te bezichtigen in onze webshop. U kunt wel gebruik maken van de kerstpakkettenvergelijker. Het kerstpakket dat u op het oog heeft wordt dan vergeleken met enkele andere daarop lijkende kerstpakketten die u heeft geselecteerd. Deze vergelijking kunt u opslaan als PDF-bestand en eventueel uitprinten. U heeft dan toch een soort brochure en is specifiek opgesteld voor de pakketten die voldoen aan uw wensen.
7.3 Is het ook mogelijk om een kerstkaart / kerstwens in het kerstpakket te verpakken?
Wanneer u uw kerstwens tijdig aanlevert is het mogelijk om deze in het pakket te verwerken. Hier komen per kaart handelingskosten bij. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
7.4 Mijn vraag staat hier niet bij. Wat nu?
Wanneer uw vraag hier niet aan bod is gekomen kunt u contact met ons opnemen via live-chat, e-mail of telefoon.